Czy można publikować dane darczyńców i sponsorów na stronie?
Pozyskiwanie darczyńców i sponsorów coraz częściej jest bardzo istotne dla podmiotów prowadzących działalność, np. fundacji, stowarzyszeń, kościołów, ale także muzeów, czy bibliotek. Powstaje pytanie – czy możemy publikować je na naszej stronie internetowej albo wywiesić, np. w gablocie, w naszej siedzibie.
Z punktu widzenia podmiotu, który zostały obdarowany, podziękowanie darczyńcy, czy sponsorowi jest bardzo istotne dla podtrzymania przyszłych relacji. Jednakże nie zawsze ta osoba życzy sobie, aby publicznie ujawniać jej dane. Ustawa o ochronie danych osobowych stoi po stronie ochrony prywatności darczyńcy i narzuca obowiązek pozyskania jego zgody na publiczne opublikowanie danych. Zgodę można pozyskać w dowolnej formie, także ustnej, jednakże dla celów dowodowych (a także przyszłej współpracy) należałoby zrobić to w formie wiadomości e-mail lub na piśmie. W przypadku darczyńcy, można umieścić klauzulę zgody na karcie przekazania daru (z okienkiem do zaznaczenia).
Przykładowy tekst zgody (wraz z klauzulą informacyjną):Wyrażam zgodę na opublikowanie moich danych osobowych w postaci …….. (imienia, nazwiska, wizerunku, kwoty dotacji – proszę wpisać odpowiednie) przez ………………… (nazwa podmiotu i adres) na stronie internetowej …………………….. (adres strony) w celu publicznego podziękowania za wsparcie. Zostałem poinformowany, że dane będą przetwarzane tylko w tym celu i nie udostępniane innym podmiotom. Dane podaję dobrowolnie.
Spodobał Ci się ten wpis? Masz jeszcze jakieś pytania? A może potrzebujesz pomocy przy danych osobowych? Pomogłam już wielu, pomogę i Tobie!