Sposób prowadzenia rejestrów zbiorów w świetle nowych przepisów
Od nowego roku, jeśli administrator danych postanowi powołać ABI, to jednym z obowiązków ABI-ego będzie prowadzenie jawnego rejestru zbiorów danych osobowych. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji przygotowało projekt rozporządzenia dotyczący sposobu prowadzenia tego rejestru (dostępny tutaj).
W zakresie pól informacyjnych MAiC proponuje podawanie tych samych informacji, które do tej pory zbierał GIODO (oznaczenie administratora danych, cel przetwarzania, kategorie osób, zbierane dane, podstawa prawna, itd.).
Co ciekawe MAiC proponuje prowadzenie rejestru w formie elektronicznej lub papierowej.
W przypadku rejestru elektronicznego MAiC proponuje, 1) aby udostępnienie rejestru na stronie internetowej administratora danych, przy czym na stronie głównej umieszcza się odwołanie umożliwiające bezpośredni dostęp do rejestru, lub 2) udostępnienie każdemu zainteresowanemu rejestru na stanowisku dostępowym w systemie informatycznym administratora danych znajdującym się w siedzibie lub miejscu zamieszkania tego administratora.
Naturalne wydaje się prowadzenie rejestru na stronach Biuletynu Informacji Publicznej. Administratorom danych, którzy wybrali formę papierową rejestru zbiorów danych MAiC proponuje, aby 2) administrator bezpieczeństwa informacji udostępnia każdemu zainteresowanemu jego treść w siedzibie lub miejscu zamieszkania administratora danych.
3. Administrator danych, który powołał administratora bezpieczeństwa informacji,
zapewnia w systemie informatycznym możliwość realizacji czynności, o których mowa w ust.
Spodobał Ci się ten wpis? Masz jeszcze jakieś pytania? A może potrzebujesz pomocy przy danych osobowych? Pomogłam już wielu, pomogę i Tobie!