11 paź

Ewidencja upoważnień

Zgodnie z art. 39 UODO:

1. Administrator danych prowadzi ewidencję osób upoważnionych do ich przetwarzania, która powinna zawierać:

1) imię i nazwisko osoby upoważnionej,

2) datę nadania i ustania oraz zakres upoważnienia do przetwarzania danych osobowych,

3) identyfikator, jeżeli dane są przetwarzane w systemie informatycznym.

W bibliotece są przetwarzane dane osobowe znajdujące się w kilkunastu zbiorach danych osobowych.

W praktyce okaże się, że większości pracowników trzeba będzie nadać kilka upoważnień. Wymóg stworzenia i prowadzenie ewidencji upoważnień bardzo ułatwia administratorowi danych kontrolę nad tym kto i do jakich danych został upoważniony.

Wzór ewidencji upoważnień i dwoma przykładami zamieszczam tutaj.

Sylwia CzubSpodobał Ci się ten wpis? Masz jeszcze jakieś pytania? A może potrzebujesz pomocy przy danych osobowych? Pomogłam już wielu, pomogę i Tobie!

Napisz do mnie


Data aktualizacji: 3 czerwca 2018