Czy można wygrać z dostawcami reklam SMS?
Poniższy tekst nadesłała moja przyjaciółka, z którą już od dłuższego czasu prowadzę niekończące się rozmowy na temat prywatności. Są niezwykle inspirujące. Jakiś czas temu skarżyła się na przychodzące non stop SMSy z reklamami. Gdy znalazła metodę na ich nieotrzymywanie, postanowiła stworzyć dla Was ten krótki tekst, w którym dzieli się swoim doświadczeniem i skuteczną metodą (potwierdzam z własnego doświadczenia – działa).
Co zrobić, aby nie otrzymywać reklam SMSem
Nie znam osoby, która w dzisiejszych czasach nie posługiwałaby się telefonem komórkowym. Używamy ich na co dzień, w pracy, w domu, dla rozrywki. Tę drogę wykorzystują również firmy chcące coś zareklamować, naciągnąć na smsy premium.
Czy zdarzało Wam się wysłać smsa na konkurs? Zasubskrybować newsy? Przez ciekawość wysłać darmowego smsa? A potem chcąc, nie chcąc otrzymujecie darmowe, ale jakże denerwujące smsy reklamowe. Chwila nieuwagi i można się „naciąć” i obciążyć dość mocno rachunek telefoniczny. Oczywiście jesteśmy winni sobie sami i często znosimy tę niedogodność.
Przynajmniej tak było w moim przypadku. Od kilku miesięcy dostawałam dziwne smsy z numerów 73030 i 92519. Przykładowa treść:
„OD AKIMA: Nie mogę patrzeć jak żyjesz w nieświadomości i nie znasz prawdziwych intencji ukochanej osoby. Daj zgodę na 73307 bym mogła opisać całość! 3,69zł.”
„OD CENTR WROZBICKIE: Sprawdź czy przysługuje Ci odszkodowanie za propozycje wróża Macieja. Na 73850 pisz TAK/NIE czy chciał udziału w wygranej LOTTO? 3,69zł”
„OD WRÓŻ MACIEJ: Do LICHA !!! Daje ostatnią szansę na BOGACTWO. We wtorek 9mln! Podaje proste instrukcje i zasady a TY CO? Napisz na 73030 czy podołasz! 3,69zł”
I wiele, wiele innych wiadomości w tym tonie. Znosiłam to z godnością, do czasu aż liczba smsów dziennie wzrosła do 3-4 sztuk. W końcu powiedziałam basta.
Zaczęłam szukać informacji w Internecie. Początkowe próby usunięcia spamu spełzły na niczym. Na stronach operatora znalazłam informacje mówiące o wyłączeniu wszelkich płatnych smsów premium. Można też przez operatora sprawdzić jakie strony subskrybujemy i wtedy każdą usługę po kolei wyłączać. Na szczęście są to usługi za darmo. Tak też zrobiłam. Ale jakie było moje zdziwienie gdy otrzymałam wiadomość „nie można wyłączyć subskrypcji, gdyż subskrypcja nie jest zamówiona na Twoim koncie”.
A więc nie tędy droga.
W końcu udało mi się znaleźć informacje kto jest właścicielem wyżej wymienionych numerów. Właścicielem jest firma ubile.pl.
Co należy zrobić? Są dwie drogi. Pierwsza: Na stronie www.ubile.pl – jest formularz, który pozwala na wykreślenie swoich danych z bazy. Druga: wysłać maila na adres: reklamacje@ubile.pl z prośbą o natychmiastowe wykreślenie z bazy.
Ja osobiście (aby mieć pewność pozbycia się smsów) wykonałam oba te kroki i ….
UDAŁO SIĘ!!! Następnego dnia dostałam maila z informacją o wykreśleniu numeru z bazy danych oraz przeprosiny za powstały kłopot.
W efekcie od kilku dni nie dostaję już żadnych niechcianych smsów. Jednak MOŻNA WYGRAĆ ZE SPAMEM, nie musimy tego znosić!!!
Autorką tekstu jest Marta Rejner.
Na co dzień technik analityki medycznej. Zakres jej obowiązków dotyczy szerokiego przetwarzania danych wrażliwych (danych o stanie zdrowia), co zainspirowało ją do pogłębienia wiedzy w zakresie spraw związanych z ochroną danych osobowych, w szczególności przesłanek legalności oraz procedur gwarantujących ich poufność i rozliczalność.