31 paź

Jak sprawdzić, czy skutecznie zgłoszono IOD do Prezesa UODO?

Sygnalizujecie mi, że nie otrzymujecie UPO, po wysłaniu zgłoszenia / zmiany / odwołania inspektora do Prezesa UODO. I nie ma skutecznej i szybkiej ścieżki zweryfikowania, czy wykonaliście to działanie skutecznie. Piszecie, że takich informacji urząd nie udziela telefonicznie, a na odpowiedź pisemną czekacie już od dawna (coż, urząd zapewne jest zawalony skargami i zgłoszeniami naruszeń).

Na szczęście jest kilka trików, aby sprawdzić to od razu.

Nr 1 – poszukać UPO w swojej skrzynce ePUAP lub eDoręczenia. Ostatnio coraz częściej UPO wpadają bezpośrednio tam, a nie na wskazany adres e-mail. Nie pytajcie dlaczego. Jest też inna, bardzo prosta i skuteczna metoda…

Nr 2 – wybrać formularz odwołania starego i wyznaczenia nowego IOD (formularz zmiany IOD). Po zalogowaniu oraz wybraniu profilu administratora…. wyświetlą się dane akutalnie zgłoszonego inspektora! Co ważne, możecie z tej opcji skorzystać nawet chwilę po tym, gdy dokonać zgłoszenia inspektora, a UPO nie możecie nigdzie namierzyć, bo wszystkie zmiany rejestrują się w bazie od razu 🙂


Autorką tekstu jest Sylwia Czub-Kiełczewska, specjalista ds. ochrony danych osobowych oraz certyfikowany audytor wewnętrzny ISO 27001
Spodobał Ci się ten wpis? Masz jeszcze jakieś pytania? A może potrzebujesz pomocy przy danych osobowych? Pomogłam już wielu, pomogę i Tobie! Napisz do mnie



Zapraszam na moje (bardzo praktyczne i konkretne) szkolenia!

We wpisie wykorzystano zdjęcie z serwisu Pixabay.com.


Data aktualizacji: 31 października 2023