Cykl webinarów z ochrony danych
Centrum Edukacji PIBR postanowiło przygotować produkt szkoleniowy, który umożliwi przyswajanie wiedzy o ochronie danych osobowych w prosty i przystępny sposób małymi porcjami 🙂
W związku z tym od 25 stycznia, co drugi tydzień będzie można wziąć udział w webinarze poświęconym konkretnym zagadnieniom. Żeby nie przeładować uczestników nadmiarem wiedzy, a także dać możliwość dobrego omówienia tematu, każde ze szkoleń będzie trwało 1,5-2,5 godziny. Można wykupić pakiet, jedno lub kilka szkoleń. A w pakiecie, oczywiście Wasza ulubiona prowadząca 🙂 Pomimo, że szkolenia są skierowane do konkretnych branż, wiele zagadnień jest uniwersalnych, jedynie przykłady będą odnosić się do praktyki pracy grupy docelowej. Mówiąc krótko namawiam nie tylko biegłych i księgowych do udziału w tych szkoleniach.
Poniżej harmonogram szkoleń z odniesieniami do stron zapisu:
1) Ryzyka z zakresu ochrony danych osobowych występujące w praktyce firmy audytorskiej/ biura rachunkowego – termin 25 stycznia 2020 r., godz. 15:00-16:45
Zapoznanie uczestników ze standardami w zakresie świadczenia usług, zawierania umów na usługi i powierzania danych przez klientów do firmy audytorskiej/ biura rachunkowego. Uczestnik będzie wiedział na co zwrócić uwagę, jakie zapisy są dla niego ryzykowne, jak uniknąć zobowiązań, które mogą mieć negatywne konsekwencje dla jego biznesu.
- Identyfikacja ryzyk prawnych i umownych w działalności
- Minimalizacja ryzyka – metody postępowania
- Firma audytorska/ biuro rachunkowe jako administrator
- Firma audytorska/ biuro rachunkowe jako podmiot przetwarzający dane zgodnie z RODO
- Powierzanie danych osobowych zgodnie z RODO
- Pułapki w umowach – jak ich uniknąć i jak nie dać się oszukać?
- Wzory dokumentów kadrowych a zgodność z RODO
2) Jak zapewnić poufność danych zgodnie z RODO i nie zbankrutować? – 09 lutego 2020, w godz. 15:00-16:45.
Zapoznanie uczestników z problematyką zapewnienia ochrony dokumentów oraz plików, wraz z praktycznymi rozwiązaniami postępowania. Szkolenie ma na celu wskazanie prostych i niedrogich rozwiązań, które mogą pomóc właścicielom zapewnić odpowiednie, wymagane przepisami i oczekiwane przez klientów standardy pracy z danymi.
- Obowiązki wynikające z przepisów
- Wymagania klientów i ich uprawnienie do przeprowadzenia kontroli
- Jakie zabezpieczenia są niezbędne i muszą zostać wdrożone
- Przekazywanie danych osobowych
- Jak zapewnić zgodność ze standardami przy jak najmniejszych kosztach
3) Jakie dokumenty i procedury zgodnie z RODO należy wdrożyć w firmie audytorskiej/ biurze rachunkowym? – 22 lutego 2020, w godz. 15:00-16:45
Uczestnicy otrzymają praktyczne rady dotyczące wdrażania skutecznych procedur ochrony danych, a także wzory dokumentów, które pomogą im zrealizować to zadanie. Uczestnik szkolenia pozna słabe punkty w typowym systemie ochrony danych i nauczy się minimalizować związane z tym ryzyka, aby uczynić swój biznes bardziej bezpiecznym.
- Procedury ochrony danych jako sposób na zabezpieczenie prawnych interesów firmy
- Wymagane procedury i polityki
- Pomocne procedury
- Dlaczego należy upoważniać do przetwarzania danych i jak to zrobić
- Zasady udostępniania dokumentów, w tym kopii danych
- Zasady zapewniania poufności danych
- Podnoszenie świadomości personelu
4) Problemy związane z przechowywaniem i zwrotem dokumentacji – 08 marca 2020, 15:00-16:45
Coraz więcej firm skarży się na klientów, którzy porzucają u nich swoje dokumentacje. Uczestnik szkolenia dowie się, jak przygotować się na taką okoliczność i co zrobić, jeżeli nastąpi. Uczestnik nauczy się, jak minimalizować koszty związane z przechowywaniem dokumentacji oraz właściwie niszczyć lub zwracać dokumenty klientowi.
- Przechowywanie dokumentacji papierowej
- Przesyłanie dokumentów do klientów
- Zwrot dokumentów do klienta, z którym została zakończona współpraca
- Czy firma audytorska/ biuro rachunkowe może zastąpić klientowi archiwum zakładowe
- Co zrobić, gdy klient porzuca dokumentację
- Kiedy można, a kiedy należy niszczyć dokumenty
- Problematyka przechowywania i usuwania dokumentacji prowadzonej w formie elektronicznej
5) Postępowanie w przypadku naruszenia ochrony danych osobowych lub kontroli – 22 marca 2020, w godz. 15:00-16:45
Zapoznanie uczestników z zasadami postępowania przy naruszeniu oraz procedur postępowania na okoliczność takiego zdarzenia. Uczestnik będzie umiał ocenić ryzyko naruszenia oraz będzie wiedział, w jakich okolicznościach i w jaki sposób dokonać zgłoszenia do Prezesa UODO oraz zawiadomić osoby, których dane dotyczą. Uczestnik pozna także zasady postępowania podczas zewnętrznych audytów i kontroli, w tym uprawnienia osób kontrolujących i sposób udzielania wyjaśnień.
- Postępowanie przy naruszeniu ochrony danych
- Zgłaszanie naruszeń do Prezesa UODO
- Zawiadamianie osób, których dane dotyczą
- Postępowanie przy kontroli prowadzonej przez Prezesa UODO
- Prawo klienta do przeprowadzenia kontroli w firmie audytorskiej/ biurze rachunkowym
- Jak przygotować się do kontroli
- Audyt w formie ankiety – jak uniknąć pułapek
- Audyt dokumentacji – czego klient może żądać
- Audyt w siedzibie firmy – co wolno klientowi