Jak sprawdzić, czy skutecznie zgłoszono IOD do Prezesa UODO?
Sygnalizujecie mi, że nie otrzymujecie UPO, po wysłaniu zgłoszenia / zmiany / odwołania inspektora do Prezesa UODO. I nie ma skutecznej i szybkiej ścieżki zweryfikowania, czy wykonaliście to działanie skutecznie. Piszecie, że takich informacji urząd nie udziela telefonicznie, a na odpowiedź pisemną czekacie już od dawna (coż, urząd zapewne jest zawalony skargami i zgłoszeniami naruszeń).
Na szczęście jest kilka trików, aby sprawdzić to od razu.
Nr 1 – poszukać UPO w swojej skrzynce ePUAP lub eDoręczenia. Ostatnio coraz częściej UPO wpadają bezpośrednio tam, a nie na wskazany adres e-mail. Nie pytajcie dlaczego. Jest też inna, bardzo prosta i skuteczna metoda…
Nr 2 – wybrać formularz odwołania starego i wyznaczenia nowego IOD (formularz zmiany IOD). Po zalogowaniu oraz wybraniu profilu administratora…. wyświetlą się dane akutalnie zgłoszonego inspektora! Co ważne, możecie z tej opcji skorzystać nawet chwilę po tym, gdy dokonać zgłoszenia inspektora, a UPO nie możecie nigdzie namierzyć, bo wszystkie zmiany rejestrują się w bazie od razu 🙂
Nazywam się Sylwia Czub-Kiełczewska, jestem ekspertką ds. ochrony danych osobowych oraz certyfikowaną audytorką wewnętrzną ISO 27001 /TISAX. Pomagam organizacjom wdrożyć skuteczne systemy bezpieczeństwa informacji, przeprowadzam audyty zgodności z RODO / ISO27001. Jestem skuteczna, bo stosuję indywidualne podejście, oparte na zrozumieniu klienta oraz jego działalności. Potrzebujesz wsparcia? Napisz do mnie
Zapraszam na moje (bardzo praktyczne i konkretne) szkolenia!
We wpisie wykorzystano zdjęcie z serwisu Pixabay.com.